تبليغات و اطلاع رسانی
وبلاگ دانشجويان دانشگاه علمي جامع كاربردي واحدبازرگاني و فرهنگ هنر ارومیه  
قالب وبلاگ
لینک های مفید

مصرف‌کنندگان همیشه برای نظراتی که مستقیما و از سوی نزدیکان به آنها عرضه شوند، اهمیت زیادی قائل هستند. از سوی دیگر شرکت‌ها گاهی میلیون‌ها دلار پول صرف سفارش تبلیغات به شرکت‌های بزرگ تبلیغاتی می‌کنند، در حالی که در واقع آنچه روی ذهن مصرف‌کننده تاثیر می‌گذارد، توصیه زبانی از سوی یک منبع موثق است؛ روشی بسیار ساده و حتی رایگان.


ادامه مطلب
[ یکشنبه هفتم آبان 1391 ] [ 21:37 ] [ لیلا علیپور ]
[ یکشنبه هفتم آبان 1391 ] [ 21:21 ] [ لیلا علیپور ]

 بازاریابی با اس ام اس SmS

 گردآوری و تنظیم: حسین واحدی



برای آنکه اس ام اس های تبلیغاتی شما، اثر بخش شوند، باید قبل از ارسال SmS نکات زیر را مد نظر داشته باشید. توجه کنید که اس ام اس ها بصورت آنی توسط مشترکین خوانده میشود؛ پس میتواند بسیار اثر بخش باشد و بازدهی بالایی داشته باشد.

از جملات کوتاه و جذاب استفاده کنیدبرای ارسال اس ام اس فارسی شما محدود به ۷۰ کاراکتر و برای ارسال اس ام اس لاتین محدود به ۱۶۰ کاراکتر هستید. پس در انتخاب جملات دقت کنید. پیام هایی که در یک صفحه خلاصه و گنجانده شوند، از محبوبیت بیشتری برخوردارند. چون برخی از گوشی های تلفن همراه Long SMS را پشتیبانی نمیکنند. همچنین کلمات جذابی مانند هدیه”، “تخفیف ویژه” و… را در اس ام اس خود به کار ببرید.

در محتوای اس ام اس خود از کلمات ساده و بی ابهام استفاده نماییداستفاده از کلمات مبهم و سوال بر انگیز، کاهش مشتریان شما را در پی خواهد داشت. از کلماتی استفاده کنید که مشترک متوجه منظور شما از متن ارسالی گردد.

اطلاعات تماس را بصورت کامل درج نماییداطلاعات تماس میتواند شامل وب سایت، ایمیل و یا تلفن باشد. در اینجا استفاده از شماره تلفن تماس توصیه میشود. چون همیشه دسترسی به اینترنت برای مشترک میسر نیست. همچنین شماره تماس ثابت شما حتما دارای پیش شماره شهر باشد. برای مثال ۰۲۱ برای تهران.

اس ام اس های خود را تک بخشی ارسال نماییداگر متن شما طولانی تر از یک صفحه پیام کوتاه است، میتوانید آن را به چند بخش تقسیم کرده و در فواصل معین ارسال کنید. از فواید این حالت این است که مخاطب شما، با دریافت چند اس ام اس از شما، نام و برند شما را در ذهن خواهد سپرد.

اس ام اس خود را با نام تجاری ارسال نکنید. زیرا اولا نام تجاری امکان Replay کردن پیام را ندارد. ثانیا در ارسال با نام تجاری شما با ۱۱ کاراکتر محدود روبرو خواهید بود و معمولا نام تجاری در کشور ایران در ۱۱ کاراکتر نمیگنجد. ثالثا هزینه ارسال با نام تجاری بیشتر از شماره های مجازی میباشد.

اس ام اس تبلیغاتی خود را در زمان مناسب ارسال نماییدمعمولا بهترین زمان برای ارسال اس ام اس تبلیغاتی از ۱۱ صبح تا حدودا دو ساعت به غروب آفتاب میباشد. برای کارگزاران بورس بهترین زمان ۷ تا ۸ صبح و ۱ الی ۳ بعد از ظهر میباشد.

به گروه مخاطبین خود اس ام اس بدهید. برای مثال اگر شما یک مغازه در منطقه ای دارید، مخاطب خاصی شامل شما نمیشود. اما استفاده از ارسال منطقه ای سامان اس ام اس به شما شدیدا توصیه میشود. همچنین صاحبان مشاغل میتوانند از بانک مشاغل سامان اس ام اس استفاده نمایند. ساکنین شهرهای دیگر ایران نیز میتوانند با استفاده از ابزار ارسال هدفمند، به ساکنین شهر خود اس ام اس ارسال نمایند.

اس ام اس فلش ارسال نکنید. این اس ام اس ها بر روی گوشی مخاطب شما ذخیره نمیشود و حالت جالب و جذابی نیست. این نوع اس ام اس پس از خواندن اس ام اس بصورت خودکار حذف میشوند.

محتوای اس ام اس خود را قبل از ارسال بررسی کنید. ممکن است اس ام اس شما شامل غلط املایی باشد که این از دید مخاطبین جالب نیست و مشترکین به این اس ام اس ها اعتماد نمیکنند. همچنین شماره تماس خود را موکدا قبل از ارسال بررسی کنید.

با به کار گیری این موارد، شاهد افزایش مشتریان خود از طریق ارسال اس ام اس تبلیغاتی باشید.

منبع:

http://bazarchiliq.mihanblog.com/post/29

 


برچسب‌ها: بازاریابی با اس ام اس SmS
[ یکشنبه هفتم آبان 1391 ] [ 19:16 ] [ حسین واحدی ]

همان‌طور که می‌دانید یکی از مهم‌ترین عوامل فروش محصول در اینترنت متن تبلیغاتی آن است. در صورتی که متن شما کاربر را ترغیب به خرید نکند فروش خوبی نخواهید داشت. متأسفانه بسیاری از فروشگاه های اینترنتی به جای این که منفعت مشتری از خرید محصول را بیان کنند به معرفی امکانات محصول خودشان می‌پردازند ...


ادامه مطلب
[ یکشنبه هفتم آبان 1391 ] [ 9:4 ] [ ]


▪ روش‌های عمده در تبلیغات▪ چه باید نوشت؟

و ...


ادامه مطلب
[ یکشنبه هفتم آبان 1391 ] [ 8:53 ] [ ]

ھﺮ ﺷﺨﺺ ﺣﻘﯿﻘﯽ و ﺣﻘﻮﻗﯽ ھﺪف ﺧﺎﺻﯽ ﺑﺮای ﺗﺒﻠﯿﻎ ﻣﺤﺼﻮل ﺧﻮد دﻧﺒﺎل ﻣﯽ ﮐﻨﺪ. اﯾﻦ ﻣﺤﺼﻮل ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﺪ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﮐﺎﻻ ﯾﺎ

اراﯾﻪ ﺧﺪﻣﺎت ﺑﺎﺷﺪ. ﺑﻪ ﻃﻮر ﮐﻠﯽ ﺧﻮاﺳﺘﻪ ھﺎی ﻣﺪﯾﺮان ﺷﺮﮐﺖ ھﺎ و ﮐﺎرﺧﺎﻧﺠﺎت و ﮐﺸﺖ و ﺻﻨﻌﺖ ھﺎ در ﻗﺎﻟﺐ ...


ادامه مطلب
[ یکشنبه هفتم آبان 1391 ] [ 8:35 ] [ ]
تفاوت روابط عمومی و تبلیغات از نظر مخاطب ...

تفاوت روابط عمومی و تبلیغات از نظر پیام ...

و ...


برچسب‌ها: روابط عمومی و تبلیغات تبلیغات چیست چرا روابط عمومی
ادامه مطلب
[ یکشنبه هفتم آبان 1391 ] [ 8:19 ] [ ]

در میزان فروش یه جنس حدود 93% ظاهر اون مهمه. و حدود 85% از اهمیت ظاهر اون محصول به رنگ اختصاص پیدا میکنه.  رنگ باعث میشه مارک اون محصول حدود 80% بیشتر قابل شناخت باشه (اهمیت رنگ انتخابی لوگو و برندینگ).


ادامه مطلب
[ شنبه ششم آبان 1391 ] [ 23:39 ] [ هاله محمدی ]

هنگام انتخاب رنگ در زمان طراحی باید به نکات زیر توجه کنید :

1- اثر روان شناسی رنگ

2- قابلیت خواندن متون صفحات سایت

3- رنگ متمم رنگهای انتخابی برای بک گراند ، گرافیک ها ، لینک ها و متون




ادامه مطلب
[ شنبه ششم آبان 1391 ] [ 23:19 ] [ هاله محمدی ]

[ شنبه ششم آبان 1391 ] [ 19:13 ] [ ]
آشنايي با تبليغات از طريق SMS


SMS Marketing

وقتي تبليغات يک کمپاني از طريق بيلبوردها و يا تيزرهاي تلويزيوني که تبليغات همه گير هستند، انجام مي پذيرد عوامل بسياري در گيرايي و اثرگذاري اين تبليغات نقش بازي مي کنند، به عنوان مثال اثر گذاري تبليغات از طريق بيلبورد و از طريق SMS را با هم مقايسه کنيم.

وقتي يک بيلبورد تبليغاتي با کيفيت بسيار بالاي گرافيکي و چاپ آماده مي شود، اولين مساله محل نصب تابلو مي باشد. محل هاي شلوغ و پر ترافيک، محل هاي متوسط نشين، محل هاي متول نشين و ... تمام اينها و حتي قيمت Standها در نقاط مختلف شهر در تامين اين فاکتور مهم مي باشد. فرض کنيد، کمپاني محلي راکه تردد و ترافيک بسياري دارد، جهت نصب انتخاب نمايد. پس ازنصب، اثر گذاري تبليغات به عواملي بستگي دارد که به آنها متغيرهاي پنهان مي گويند.  اين متغيرها علي رغم تاثير مستقيم و بسزايي که در نتيجه عمل دارند هيچگاه قابل اندازه گيري نمي باشند.

سليقه افراد و مشکلات اجتماعي، سياسي و اقتصادي جامعه در طول مدتي که تابلو تبليغاتي شما در اين محل پر تردد نصب است اثر بسزاريي در توجه ابزار دارد. اثر طيف هاي زندگي مختلف به چشم افراد مختلف و مشکلات اجتماعي که باعث عدم توجه افراد به اطرافشان مي شود گاهي باعث مي شود از 2 ميليون فردي که از جلوي يک بيلبورد تبليغاتي رد مي شوند 100هزار نفر هم با دقت اين تابلو را نگاه نکنند و حتي ناخودآگاه آنها نامي هم در ذهنشان نگه ندارند و...

حال آن که وقتي از طريق SMS براي 2.000.000نفر پيام مي فرستيد چون اين پيام وارد يکي از جنبه هاي شخصي فرد مخاطب شده است حتما متوجه آن مي شود.

همانگونه که در ساير تبليغات متداول امروز با استفاده از هدايا و جايزه هاي تبليغاتي در اثر گذاري آن تاثير بيشتري دارد. تبليغات از طريق SMS نيز اگر همراه با جايزه هاي تبليغاتي باشد گيرايي بيشتري به همراه دارد و گاهي اوقات باعث مي شود فرد مخاطب يک مبلغ براي کالاي شما محسوب شود.

در تبليغات از طريق SMS دست کمپاني بسيار باز خواهد بود تا حرکتهاي نويي را در جهت معرفي خود انجام دهد. اين صنعت تبليغاتي نوين که گستره آن اگر نتوانيم بگوييم تمام افراد جامعه، 90% افراد جامعه مي باشد مي تواند طبق سليقه ها و بر اساس سن هاي مختلف مخاطبين باهزينه هايي کمتر از ساير تبليغات طراحي شود.

شايد در نظر اول هزينه اين گونه تبليغات از نظر کمپاني بالا باشد ولي بايک حساب سر انگشتي مي توان دريافت که تبليغات از طريق SMS هم کيفيت را شامل مي شود و هم کميت را و وقتي شما تبليغات کمپاني خود را براي حتي 100هزار نفر هم مي فرستيد مطمئنيد که 100 هزار نفر تبليغات شما را ديده اند.

حال از شما مي پرسيم چند نفر مطمئنا بيلبوردهاي تبليغاتي شما را با دقت ديده اند؟
چند نفر وقتي تيزرهاي تبليغاتي شما بين پربيننده ترين برنامه تلويزيوني پخش شده عصباني نشده اند؟
 


 

بستر نرم‌افزاري سيستم‌ پيام كوتاه
اين سيستم، يك بستر پيام‌رساني موبايلي دوطرفه است كه مي‌تواند به طور خودكار براي يك يا چند گيرنده، پيام كوتاه يا نامه الكترونيكي ارسال نمايد و براي ارائه انواع مختلفي از سرويس‌هاي پيام‌كوتاه با كمترين هزينه، كمترين زمان و بيشترين كارايي به‌كار رود. اين بستر نرم‌افزاري چند كاربردي و عام منظوره است، بطوريكه افزودن كاربردها و سرويس‌هاي جديد با حداقل هزينه و تغييرات همراه است.

مزاياي تبليغات از طريق SMS - تبليغات مستقيم و بدون واسطه صورت مي گيرد .
- شما از اينکه تبليغات به طور حتم به دست مشتري مي رسد اطمينان خاطر داريد.
- به دليل کوتاه بودن پيام ها از خواندن تبليغ توسط ديگران اطمينان خواهيد داشت.
- تبليغات از اين طريق نياز به طراحي پيچيده ندارد.
- از اين طريق تبليغات را مي توان در آن واحد به افراد زيادي در فاصله زماني کوتاهي فرستاد.
- با استفاده از سيستم مديريتي که در اختيارتان قرار مي گيرد، مي توانيد از آمار تبليغاتي منتشره بدقت مطلع شويد.
- نسبت هزينه تبليغات را با توجه به اينکه واقعا تبليغ به دست چه افرادي رسيده است مي پردازيد.

برخي ديگر از کاربردها
* اعلام جلسات کاري با همکاران و پرسنل
* اعلام جلسات کاري با اساتيد و پزشکان
* ارسال خبرنامه به پرسنل
* ارسال خبرنامه به اساتيد و دانشجويان در قالب انواع گروه هاي دانشجويي
* ارسال خبرنامه به اساتيد و پزشکان
* ارسال اطلاعات پزشکي ، دارويي و..... بصورت خودکار و در تمام اوقات شبانه روز
* ارسال خبر بخش نامه ها و مصوبات به همکاران
* راه ارتباطي بين مدرسه و اولياي دانش آموزان
* اعلام جلسات کاري با همکاران و سازمان هاي ديگر
* اعلام خبر به گروه هاي کاري
* اعلام خبر هاي عمومي بر روي تلفن همراه
* ايجاد ارتباط سريع و با کمترين هزينه ممکن بين ارباب رجوع و مسئول
* ايجاد ارتباط سريع و با کمترين هزينه ممکن بين بيمار و بيمارستان
* پاسخ به سئوالات و دريافت نظرات و پيشنهادات بيماران در مورد خدمات ارائه شده
* اعلام جلسات و سمينارهاي کاري به پرسنل، کارمندان، مسئولان شهر، پزشکان، دانشجويان، دانش آموزان، اولياي آنان و...
* اعلام سمينار هاي کاري به پرسنل، کارمندان، پزشکان و دانشجويان و .....
* ارسال پيام تبريک و تهنيت به مناسبت هاي خاص
* ساير امکانات متنوع و مورد نياز شما



برچسب‌ها: آشنايي با تبليغات از طريق SMS
[ شنبه ششم آبان 1391 ] [ 13:2 ] [ حسین واحدی ]
- پاپ آپ

- رول آپ

- کانتر

- پاپ استند

- بیگ بنر

و...

برای دیدن تصاویر به ادامه مطلب توجه فرمایید


ادامه مطلب
[ شنبه ششم آبان 1391 ] [ 7:20 ] [ هاله محمدی ]
[ جمعه پنجم آبان 1391 ] [ 19:47 ] [ مهرداد واحدنیا ]
عید قربان جشن رهایی از اسارت نفس، شکوفائی ایمان و یقین، عید سرسپردگی و بندگی، عید نزدیکی دل ها به قرب الهی بر شما و خانواده محترم مبارک باد.
[ جمعه پنجم آبان 1391 ] [ 12:46 ] [ ]

برقراری تماس تلفنی برای بسیاری از افراد یکی از سخت‌ترین کارها است. به‌خصوص اگر فرد مقابل را نشناسیم و همچنین بخواهیم به او چیزی بفروشیم. بسیاری از بازاریابان تلفنی مهارت کافی در برقراری ارتباط از طریق تلفن را ندارند و فروش‌های بسیاری را از دست می‌دهند.

دلیل این مشکل آن است که هنر مذاکره را یاد نگرفته‌اند و فکر می‌کنند که راز فروش تلفنی فقط آن است که تلاش‌هایشان بیشتر کنند. اگر بازاریابی تلفنی را به‌درستی انجام ندهید، خودتان سهوا موجب بروز اعتراضات فراوانی می‌شوید.

اولین گام در بهبود بازاریابی تلفنی آن است که یاد بگیرید چطور به‌جای اینکه یک فروشنده ساده باشید، یک دوست، مربی و مشاور باشید. نباید به مشتریان به چشم متقاضی محصول‌تان نگاه کنید، بلکه باید به‌عنوان مشتری خودتان به آن‌ها نگاه کنید. باید قبل از هر چیز دیگری، خودتان را به آنها ثابت کنید.

در ادامه به اشتباهات رایج بازاریابان که ممکن است موجب اعتراض مشتریان احتمالی شود اشاره کرده‌ و روش‌های اجتناب از آن‌ها را ذکر می‌کنیم. با استفاده از این استراتژی‌ها، فرایند تبدیل علاقه‌مند به مشتری آسان‌تر شده و منجر به فروش بیشتر و نهایتا رشد کسب‌و‌کار می‌شود.


ادامه مطلب
[ جمعه پنجم آبان 1391 ] [ 12:35 ] [ هاله محمدی ]

مهمترین تکنیک بکار رفته در این تبلیغ، تکنیک سریالی می­باشد، که روشی از تکرار پیام به شیوه نامکرر است . به بیان دیگر، در هر تبلیغ مفهوم و روش یکسان بوده و تنها ظاهر آن تغییر می یابد. برخلاف نظریه دو عاملی که تکرار مکرر پیام را در نهایت موجب افت توجه و درک مخاطب می داند، در این تبلیغ توجه بیننده بصورت فزاینده و هر بار به شکلی جدید، به سمت مفهوم اصلی پیام معطوف می شود.

شیوه جالب توجه دیگر، وام گرفتن گاه و بیگاه از داستانها و روایات آشنا در طراحی تبلیغ می باشد که تحت عنوان Intertextuality نامیده می شود. به طور مثال در تبلیغ فوق، روایت آشنای لاک پشت و خرگوش و یا گرگ و بره، توجه بیننده را جلب می نماید، سپس چشم بیننده به دنبال بقیه ماجرا به کند و کاو تصویر پرداخته و در اینجاست که پیام اصلی به او منتقل می شود.


ادامه مطلب
[ جمعه پنجم آبان 1391 ] [ 12:27 ] [ هاله محمدی ]

این یک رازی است که مثل خیلی از رازهای دیگر ظاهری ساده و معولی دارد. بیشتر رازها همینطوری هستند؛ یعنی ظاهری ساده و معمولی دارند و وقتی که آدم های معمولی آنها را می شنوند، برای شان خیلی مهم به نظر نمی رسد. ولی برای کسی که می فهمد و دنبال مسائل مهم را می گیرد و چشم و گوشش را تیز و باز می کند تا حواسش جمع همه چیز باشد، یک راز، وقعاً یک راز است.

این راز خیلی از فروشنده های موفق است. شاید این راز را بارها به اشکال مختلف دیده یا شنیده باشید ولی می توانید این دفعه این راز را در مقام یک راز ببینید.

یکی از رازهای فروشندگان موفق این است که آنها «عاشق» محصولی هستند که می فروشند.

«عاشق» شدن کار آسانی نیست. وقتی که شما بتوانید عاشق چیزی یا کسی بشوید، آن چیز را سراسر حسن و لطف می بینید. شما آن چیز یا کس را طور دیگری می بینید، متفاوت می بینید.

فروشندگان موفق همه چیز را نمی فروشند. چیزی را می فروشند که بتوانند عاشقش بشوند. وقتی که آنها می خواهند از محصول یا خدمتی که می فروشند،حرف بزنند، طوری حرف می زنند و تصویر سازی می کنند که مشتری هم بتواند مثل آنها عاشق آن محصول بشود و آن محصول را دوست داشته باشد و آن را بخرد.

کاربرد این راز بر خلاف ظاهرش اصلاً ساده نیست، امتحان کنید!  

[ جمعه پنجم آبان 1391 ] [ 12:17 ] [ هاله محمدی ]

بازاریابی با تبلیغات رایگان اینترنتی


بازاریابی چیست؟ اول بهتر است به این سوال یک پاسخ کوتاه و جامع داده شود تا به این سمت برویم که چگونه می توانیم با تبلیغات رایگان اینترنتی محصول یا سایتمان را بازاریابی نماییم. به طور خلاصه بازاریابی عبارتست از یک سری اقداماتی که در مجموع منجر به شناخته تر شدن محصول، خدمات و یا کالای های قابل ارائه از طرف ما شود تا مشتریان و مخاطبین بالقوه جذب این کالا و خدمات شوند.
به عبارت ساده تر برای فروش یک محصول یا خدمت باید بازار مقصد را، که برای آن از مقدمات کار فعالیت های مختلفی را انجام داده ایم، شناسایی کرده و شرایط را برای رسیدن به هدف فروش یا ارائه خدمت آماده کنیم.
بازاریابی انواع و اقسام دارد که بسته به شرایط و نوع خدمت یا محصول باید از شیوه درست بازاریابی استفاده کنیم. امروزه در هر نوع کار و صنعتی این بخش جزء جدا نشدنی از بخش فروش سازمانی است و سازمان هایی موفق هستند که بازاریابی قوی تری در کنار دیگر مشخات عالی دارند.
البته شاید شمایی که در حال خواندن این مقاله هستید، سازمان بزرگی ندارید که خواسته باشید برای آن بازاریابی کنید، ولی باید دقت کنید که در کوچکترین کارها چه اقتصادی و غیر اقتصادی جایگاه بازاریابی محفوظ است. پس شاید در حال حاظر در حال فروش یک محصول در اینترنت هستید که باید برای آن بازاریابی را انجام دهید.
و اما نظرتان در مورد بازاریابی با تبلیغات رایگان اینترنتی چیست؟
تبلیغات جزئی جدانشدی از یک بازاریابی موفق هستند. اگر عوامل موثر در یک تبلیغ موفق، برای کالا و یا خدماتی که ارائه می دهید، را در نظر بگیرید، این خود یک بازاریابی خوب برای کسب سود بیشتر است.
آیا در مورد تبلیغات اینترنتی چیزی شنیده اید؟
در مورد تبلیغات رایگان اینترنتی چطور؟

سرویس های مختلفی وجود دارند که به شما این امکان را می دهند بدون پرداخت هزینه ای کالا یا خدمات خود را تبلیغ و از این طریق به بازاریابی محصول خود فکر کنید. فکر کنم تا اینجای کار با شنیدن این موضوع خوشحال شده اید. ولی نباید فراموش کردن که تبلیغات حتی از نوع رایگانش به این سادگی ها هم نیست. شما باید عوامل مختلفی را کنار یکدیگر تنظیم کنید تا به مقصود خود برسید. بماند اینکه تعداد این سرویس های تبلیغات اینترنتی رایگان روز به روز رو به افزایش است و شما محدوده انتخاب بیشتری دارید. اما آیا تمام آنها برای درج تبلیغ مناسب هستند؟ اصلاً طرز کار آنها چگونه است؟
شما با ثبت نام در این نوع سایت ها می توانید اقدام به درج اگهی کنید. معمولاً آگهی ای که درج می کنید در یک صفحه به صورت عادی برای بازدید کنندگان آن سایت ها به نمایش در می آید. بازدیدکنندگان این نوع سایت ها می توانند از هر کجا وارد شوند. موتور جستجو مهمترین نقطه برای ورود بازدیدکننده به یک سایت است. این نوع سایت های تبلیغاتی هم از این امر مستثنی نیستند. از مهمترین افرادی که می توان آنها را جزء مشتریان بالقوه شما به حساب آورد، کسانی هستند که در موتور جستجو اقدام به یافتن کالای مورد نظرشان می کنند. هیچ وقت این افراد را دست کم نگیرید و از پتانسیل هایی که می تواند از این موتورها برای شما خریدار جذب کنند استفاده کنید. یکی از این پتانسیل ها همین سایت های تبلیغات رایگان است. بسته به این که نوع بهینه سازی صفحات سایت تبلیغ کننده به چه صورت باشد، ممکن است شما برای یک یا چند کلمه کلیدی در صفحه های آغازین نتایج جستجو قرار بگیرید. پس دقت کردن در مورد این موضوع که سایت تبلیغات رایگان چقدر به مساله بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو اهمیت می دهد، می تواند در امر تبلیغات رایگان شما خیلی تاثیر گذار باشد. این یکی از عواملی است که هنگام انتخاب این گونه سرویس ها باید در نظر بگیرید. عوامل دیگری هم هستند که شامل؛ محبوبیت و معروفیت سایت، رتبه آن در موتور های جستجو مخصوصاً گوگل (Page Rank)، سئو بودن صفحات سایت، نرخ تبدیل و عوامل مهم دیگر می باشند.
حال شاید از خودتان بپرسید چه کسی می تواند از این سرویس های بازاریابی رایگان استفاده کند! این یک سوال ساده ولی در عین حال مهم است. اگر بدانید چه چیزی را باید تبلیغ کنید، نصف راه را رفته اید. خیلی از افراد فکر می کنند حتماً باید خودشان یک محصول داشته باشند تا بتوانند در این گونه سایت ها تبلیغ کنند. جواب منفی است. اگر در حال حاظر درحال تبلیغ برای محصولات و خدمات دیگران هستید، می توانید در این گونه سایت ها برای گرفتن پورسانت بیشتر و درآمد بیشتر تبلیغ کنید.
اگر در سیسستم های همکاری در فروش مانند ایران مارکت سنتر، عضو هستید و در حال تبلیغ و جلب مشتری برای برخی خدمات و کالاها هستید، سایت های تبلیغات رایگان منبع خوبی برای معرفی این گونه محصولات و یا حتی کل سایت و وبلاگ تبلیغاتی شماست.
خیلی از سایت های همکاری در فروش به شما یک فروشگاه هم می دهند که می توانید این کار را برای محصولات فروشگاه انجام دهید. ولی نکاتی را برای افزودن تبلیغ به این گونه سایت های تبلیغاتی رایگان باید در نظر بگیرید:
• دسته مناسب را انتخاب کنید. خودتان را جای بازدید کننده ای بگذارید که می خواهد کالای مورد نظر خود را پیدا کند.
• توضیحات کالا یا خدمات، نقش اساسی را در فروش آن محصول بازی می کنند. خریدار معمولاً وقت و زمانی را صرف جمع آوری اطلاعات در مورد آن محصول نمی کند. مگر این که مجذوب آن شده باشد. پس در نگاه اول این شمایید که باید تمام مشخصات کالای خود را به بازدیدکننده نشان دهید و آن را تبدیل به مشتری کنید.
• در توضیحات از کلمات کلیدی مرتبط با محصول استفاده کنید. این موضوع را فراموش نکنید که هنوز عمده خریداران شما از طریق موتور جستجو مخصوصاً گوگل وارد سایت می شوند.
• از تصاویر مناسب و با کیفیت خوب غافل نشوید. حتماً یک یا چند تا از عکس های مرتبط با محصول یا خدمات تان را در تبلیغ جاسازی کنید.
• اطلاعات تماس خود را به طور کامل قرار دهید. حتی اگر سایت یا وبلاگی دارید، در انتها نشانی آن را هم وارد کنید.
• اگر با خرج کردن مشکلی ندارید، تبلیغات چند ستاره خریداری کنید. این نکته را هم در نظر داشته باشید که در کدام سایت تبلیغات رایگان این کار را انجام می دهید که نرخ تبدیل بالایی برای شما داشته باشد.
در کل این شمایید که با ابزار های رایگان و پولی که در اختیار دارید، می توانید کالاها یا محصولات خود را به دیگران معرفی کرده و فروش خود را دوچندان کنید، و همانطور که گفته شد یکی از این ابزارهای رایگان استفاده از سایت های تبلیغاتی رایگان است که با یک جستجوی ساده در گوگل می توانید به این گونه سایت ها به تعداد آنها رو به افزایش است برسید.
[ جمعه پنجم آبان 1391 ] [ 11:48 ] [ لیلا علیپور ]

كدام ابزارهای تبلیغاتی در ایران موثرترند؟

 
 

تازه‌ترین نظرسنجی انجام شده نشان می‌دهد كه سیستمهای نوین تبلیغاتی در تغییر رویكرد مصرف‌كنندگان ایرانی در هنگام خرید كالا و خدمات جایگاه چندانی ندارند.  

 
 

تازه‌ترین نظرسنجی انجام شده نشان می‌دهد كه سیستمهای نوین تبلیغاتی در تغییر رویكرد مصرف‌كنندگان ایرانی در هنگام خرید كالا و خدمات جایگاه چندانی ندارند.

به گزارش ایسنا، در حالی كه در كشورهای پیشرفته، اینترنت، شبكه‌های ماهواره‌ای و بیلبوردهای تبلیغاتی نقش تعیین‌كننده‌ای در تبلیغات كالا و خدمات دارند، نظرسنجی انجام شده از سوی مركز افكارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) نشان می‌دهد كه این ابزارهای تبلیغاتی تاثیرگذاری چندانی در ایران ندارند.

براساس نتایج نظرسنجی ایسپا صدا و سیما با 34.4 درصد بیشترین سهم را در بین ابزارهای تبلیغی موثر بر رویكرد مصرف‌كنندگان ایرانی در هنگام خرید كالا و خدمات داشته است. خانواده، دوستان و آشنایان با اختلاف اندك یعنی 34 درصد از این لحاظ در رتبه دوم قرار گرفته و مطبوعات نیز با تنها 10.2 درصد رده سوم را به خود اختصاص دادند.

به این ترتیب می‌توان نتیجه گرفت كه مصرف‌كنندگان ایرانی بیشتر تاثیر تبلیغاتی را در حوزه خرید كالا و خدمات از صدا و سیما و خانواده و دوستان و آشنایان خود می‌گیرند.

قرار گرفتن خانواده، دوستان و‌آشنایان در رتبه‌ دوم موثرترین ابزارهای تبلیغاتی در كشورمان نشان می‌دهد كه فرهنگ شفاهی در بین ایرانی‌ها همچنان حرف اول را می‌زند و شركتهای تولیدی و صنعتی می‌توانند از این طریق موفقیت چشمگیری در فروش محصولات خود و افزایش سهم در بازار به دست بیاورند.

همچنین اینترنت، بیلبوردهای تبلیغاتی، ماهواره و پیامك نیز در رده‌های بعدی موثرترین ابزارهای تبلیغاتی در بین مصرف‌كنندگان ایرانی قرار گرفتند. جالب اینجاست كه در نظرسنجی ایسپا گزینه‌ای تحت عنوان "سایر ابزارهای تبلیغی" وجود دارد كه سهم آن به تنهایی بیشتر از ابزارهای تبلیغاتی ماهواره و پیامك است.

از سوی دیگر پیامك در حالی به عنوان ضعیف‌ترین و ناكارآمدترین ابزار تبلیغی در ایران معرفی شده كه طی چند سال اخیر بسیاری از شركتهای تولیدی و خدماتی ارسال پیامكهای تبلیغاتی خود را گسترش داده‌اند كه البته بسیاری از افراد نیز از ارسال بدون اجازه این پیامكها ناراضی هستند.

از نظرسنجی ایسپا می‌توان این طور نتیجه گرفت كه در ایران با وجود ورود فناوریهای نوین و تجهیزات پیشرفته تبلیغاتی ابزارهای سنتی تبلیغ مانند صدا وسیما، مطبوعات و از آنها مهمتر تبلیغات دهان به دهان (خانواده، دوستان و آشنایان) همچنان موثرترین شیوه برای تبلیغ كالا و خدمات است. به طوری كه این سه روش به تنهایی حدود 80 درصد نقش در تصمیم‌گیری‌ مصرف‌كنندگان ایرانی در هنگام خرید دارند.

[ جمعه پنجم آبان 1391 ] [ 11:40 ] [ لیلا علیپور ]

دنیای امروز شاهد پدیده ای است كه بیش از هر زمان زندگی بشر را تحت تاثیر قرارداده است و آن  شدت ، وسعت و سرعت تغییرات  است كه فرصتها و تهدیدهای بسیاری را نیز با خود و در خود دارد.  این تغییرات دو اصل را مطرح ساخته و ثابت كرده اند كه :
;هیچ چیز ثابت نیست
    هیچكس كامل نیست
...


ادامه مطلب
[ جمعه پنجم آبان 1391 ] [ 0:59 ] [ هاله محمدی ]

بر پیکر عالم وجود جان آمد

صد شکر که امتحان به پایان آمد

از لطف خداوند خلیل الرحمن

یک عید بزرگ به نام قربان آمد

[ پنجشنبه چهارم آبان 1391 ] [ 18:20 ] [ مهرداد واحدنیا ]
 
[ پنجشنبه چهارم آبان 1391 ] [ 14:28 ] [ هاله محمدی ]
چند نکته در استراتژی بازاریابی

۱-نگذارید روزتان بدون پرداختن به حداقل یک فعالیت بازاریابی شب شود. 

۲- هر سال اهداف خاص بازاریابی را تعیین و هر سه ماه یک بار آنها را ارزیابی و تنظیم نمایید. 

۳- یک پوشه برای نگهداری ایده های بازاریابی اختصاص دهید. 

۴- هر روز و هر ساعت کارت ویزیت را همراهتان داشته باشید.

۵- یک سنجاق سینه ی شخصی با آرم شرکت تان طراحی کنید و در جلسات به کت خود بزنید .

 

بازار هدف: 

۶- نسبت به تحولاتی که شاید روی بازار هدف، محصول یا استراتژی بازاریابی  شما تأثیر بگذارد، هوشیار باشید. 

۷- مطالعات تحقیق بازاریابی درباره ی حرفه، صنعت، محصول و گروه های بازار هدف خود را بخوانید. 

۸- آگهی های رقبای خود را گردآوری کنید و با مطالعه ی آنها، اطلاعاتی درباره استراتژی، ویژگی ها و مزایای محصولات آنها به دست آورید.  

۹- از مشتریان بپرسید چرا شما را انتخاب کردند و خواستار توصیه هایی برای بهبود کیفیت شوید. 

۱۰-از مشتریان سابق بپرسید چرا شما را رها کردند. 

۱۱-بازار جدیدی شناسایی کنید. 

۱۲-به یک فهرست پستی مربوط به حرفه تان بپیوندید. 

 

توسعه محصول: 

۱۳- یک خدمت، تکنیک یا محصول جدید ارائه دهید. 

۱۴-نسخه ای ساده تر، ارزان تر یا کوچک تر از محصول یا خدمت خود پدید آورید. 

۱۵-نسخه ای شکیل تر، گران تر، سریع تر یا بزرگتر از محصول یا خدمت خود ارائه دهید. 

۱۶-خدمات خود را بهنگام کنید.

 

آموزش، منابع و اطلاعات: 

۱۷- یک تیم مشاوره در زمینه ی بازاریابی و روابط عمومی مرکب از همکاران و صاحبان کسب و کارهای مشابه را گردهم آورید و به تبادل اندیشه و مسائل صنفی بپردازید.

 ۱۸-برای کارکنان خود یک صندوق پیشنهادات بگذارید. 

۱۹- در سمینارهای بازاریابی حضور یابید. 

۲۰- کتاب های بازاریابی را بخوانید. 

۲۱- مشترک نشریات مکتوب و اینترنتی بازاریابی شوید. 

۲۲- هر ماه یک جلسه بازاریابی با کارکنان یا مباشران خود بگذارید تا درباره استراتژی و وضعیت بازار بحث کنید و ایده های تازه بگیرید. 

۲۳- به انجمن یا سازمان های مرتبط با حرفه تان ملحق شوید. 

۲۴- یک پوشه را برای یافتن طراح، نویسنده و سایر حرفه ای های بازاریابی کنار بگذارید. 

۲۵- یک مشاور بازاریابی جهت همفکری استخدام کنید. 

۲۶- سفری خلاق به شهر یا کشوری مترقی داشته باشید تا تکنیک های بازاریابی آنجا را یاد بگیرید.

  

قیمت گذاری و پرداخت: 

۲۷- ساختار قیمت گذاری تان را تجزیه و تحلیل کنید و ببینید کجای آن نیاز به اصلاح و تنظیم دارد. 

۲۸- به مشتریان امکان دهید با کارت اعتباری پرداخت کنند. 

۲۹- به مشتریان ثابت، تخفیف دهید.

 ۳۰- شگردهای معامله پایاپای را بیاموزید. به اعضای برخی باشگاهها، گروه های حرفه ای و سازمان ها در مقابل تبلیغ محصولات و خدمات شما در نشریات شان تخفیف بدهید. 

۳۱- برای پرداخت های سریع و نقد، تخفیف قائل شوید و از مشتریان ثابت به صورت قسطی پول بگیرید. 

 

ارتباطات بازاریابی:

                                          

 

۳۲- برای مشتریان کنونی و بالقوه تان یک خبرنامه منتشر کنید.

۳۳- بروشوری از محصولات و خدمات تان را چاپ کنید.

 ۳۴- همراه بروشورهای خود یک برگه نظرسنجی بگنجانید که پول تمبرش را شما پرداخته اید. بدین ترتیب می توانید بازخورد ارزشمندی از مشتریان دریافت کنید.

 ۳۵- یادتان باشد کارت ویزیت درون جعبه کارایی ندارد، حتماً آن را پخش کنید. به هر مشتری بالقوه دو کارت ویزیت و بروشور بدهید تا یکی را نگه دارد و دیگری را به دوستانش بدهد. 

۳۶- برای هر کدام از بخش های بازار هدف تان یک کارت ویزیت و بروشور خاص طراحی کنید،(مثلاً یکی برای سازمان ها و نهادهای دولتی و یکی برای کاسب کارها و مصرف کنندگان) 

۳۷- یک پوستر یا تقویم با آرم شرکت تان چاپ کنید و به مشتریان هدیه بدهید.

۳۸- روی سربرگ، برگه های فاکس یا صورتحساب، شعار یا جمله ای در وصف فعالیت خود به چاپ برسانید.

 ۳۹- بخشی از وب سایت خود را به مشتریان اختصاص دهید.

 ۴۰- هرازگاهی دکور محل ملاقات خود با مشتریان را از نو طراحی کنید. 

 

شبکه رابط ها و تبلیغ دهان به دهان: 

۴۱- به یک اتاق بازرگانی یا سایر سازمان های مرتبط بپیوندید.

 ۴۲- بروشور خود را برای اعضای سازمان هایی که عضویت شان را دارید، بفرستید.

۴۳- در ایام تعطیل، میهمانی تجاری بگیرید. 

۴۴- پس از شرکت در یک همایش، برای شرکت کنندگان آن نامه بفرستید. 

 

تبلیغات:

۴۵- در فصل های اوج فعالیت تجاری برای کسب و کارتان تبلیغ کنید. 

۴۶- یک شماره تلفن راحت و بیاد ماندنی بگیرید. 

۴۷- برای سایت اینترنتی خود، آدرس بیادماندنی انتخاب کنید و آن را در کلیه ارتباطات بازرگانی قید نمایید. 

۴۸- از طریق پست مستقیم، کسب و کار خود را مشترکاً با سایر حرفه ای ها تبلیغ کنید. 

۴۹- در یک دایرکتوری ویژه یا کتاب زرد تبلیغ نمایید. 

۵۰- به منظور دستیابی به بازارهای خارجی، آگهی دو یا چند زبانه چاپ کنید. این آگهی را در نشریه ای پر مخاطب قرار دهید.

۵۱- به مشتریان خود هدایای تبلیغاتی نظیر خودکار، پدماوس یا ماگ بدهید. 

۵۲- درون پاکت نامه یا مرسولات پستی، چیزی برجسته بگذارید تا کنجکاوی گیرنده تحریک شود. 

۵۳- مقابل پیاده روی دفترتان به کمک لیزر یک پیام تبلیغاتی بتابانید. 

۵۴- برچسب های جالبی برای نصب روی شیشه ی اتومبیل طراحی و بین مشتریان توزیع کنید. 

۵۵- آگهی های خود را کد گذاری و نتایج شان را دنبال کنید.

 ۵۶- تابلو ساختمان تان و تابلوهای راهنمای داخلی و خارجی آن را بهبود ببخشید. 

۵۷- اگر فکر می کنید آرم شرکت شما منسوخ شده، آن را از نو رنگ آمیزی کنید. 

۵۸- حامی مالی یک مسابقه ورزشی یا برنامه رادیویی و تلویزیونی شوید.

 

رویدادهای ویژه: 

۵۹- در نمایشگاه های مربوط به حرفه تان، حتماً یک غرفه بگیرید. 

۶۰- همراه سازمان های غیر انتفاعی، مانند مؤسسات حمایت از کودکان معلول، اسپانسر یک برنامه یا ضیافت شوید. 

۶۱- در دبیرستان ها سخنرانی کنید و به دانشجویان درباره حرفه آینده شان توصیه کنید.

 ۶۲- خیابانی در منطقه جغرافیایی تان انتخاب و اعلام کنید که نظافت آن را سازمان یا شرکت شما برعهده می گیرد. رهگذران با دیدن نام و آرم شما، متوجه اقدام پسندیده تان خواهند شد. 

۶۳- بخشی از وقت و پول خود را به سازمانهای خیریه یا غیرانتفاعی اختصاص دهید و نتایج آن را در مطبوعات به چاپ برسانید.

 ۶۴- یک سی دی یا فیلم آموزشی درباره ی خدمات خود تهیه کنید. 

۶۵- کتاب تألیف کنید.

  

ایده های فروش: 

۶۶- روزنامه ها و نشریات تخصصی را برای به دست آوردن فرصت های تازه تجاری و آگاهی یافتن از عزل و نصب های شرکت ها بخوانید. 

۶۷- شعارها و استراتژی های بازاریابی تان را به اطلاع وکیل، حسابدار، بانکدار، تعمیرکار و کانون تبلیغاتی تان برسانید و بدین ترتیب نیروی فروش خود را به رایگان گسترش دهید.

۶۸- ساعات فعالیت خود را افزایش دهید 

۶۹- حتی در ایام تعطیل، گروهی را جهت ارائه خدمات به مشتریان اختصاص دهید. 

۷۰- نمونه های محصولات خود را در دفترتان به نمایش بگذارید. 

۷۱- به مشتریان سابق تلفن بزنید یا برایشان نامه بفرستید تا آنها را دوباره جذب کنید. 

۷۲- از طریق اینترنت سفارش بگیرید. 

۷۳- به مشتریان اینترنتی خود اطمینان دهید که سیستم امنیتی سایت شما قابل اعتماد است. 

74- از زمان پاسخگویی به سفارش ها بکاهید و روند سفارش مجدد را تسهیل کنید.


منبع:

http://bazarchiliq.mihanblog.com/post/17

[ چهارشنبه سوم آبان 1391 ] [ 12:0 ] [ حسین واحدی ]

ویژگی های شعار تبلیغاتی

نقش «عنوان ها» در تبلیغات موثر
شعار تبلیغاتی عبارتی بیادماندنی است که برای بیان مکرر عقیده یاهدفی در زمینه امور سیاسی یا بازرگانی بکار می رود. شعارها از نوشته ها و تصاویرمعمولی دیگر متفاوتند. غالباً به دلیل ساختار ساده خود امکان انتقال جزئیات ومفاهیم زیادی را ندارند. بهمین خاطر شعار به مخاطب خاصی اشاره نمی کند و بیشتر برایاعلان یک هدف مشخص به عموم مخاطبان بکار می رود.
امروزه در این عصر جدید که با بمباران اطلاعات رسانه های گوناگون و بیشمار مواجهیم شعارها جذابیت خاصی پیدانموده اند . شعارها هسته مرکزی برنامه های تبلیغاتی را تشکیل می دهند و می توان آنها را در دوطبقه عمده دسته بندی نمود:
شعار سیاسی که معمولاً آرمان یاهدفی را اظهار می نماید یا بیان چکیده ای از یک مسلک یا عقیده است.
شعارتبلیغاتی که غالباً به عنوان یک « معرف به یادآورنده» استفاده می شود.
معمولاًشعارهای تبلیغاتی «داشتن» چیزی را ادعا دارند و این «دانش» را نیز بگونه ای نشان میدهند. شعارها نقش مؤثری در جلب توجه مخاطب به یک یا چند وجه از ابعاد گوناگون یک محصول یا خدمتی را ایفا می کنند. شعارها بطور معمول مدعی «بهترین» ، «با کیفیت ترین» ، «خوشمزه ترین» ، «ارزانترین» یا «مقوی ترین» چیزها هستند. شعارها می بایست حداقل بیان یک مزیت با اهمیت تر محصول یا پاسخی به نیازهای مخاطب خود باشند یااینکه منافع بیشتر و بهتر را برای مشتریان آینده خود ارائه نمایند . شعارهای تبلیغاتی نقش عمده ای در عرصه رقابت میان شرکتهای تجاری بازی می کنند. یک شعار خوبباید ویژگی های زیر را داشته باشد:

 مزیت اصلی یک محصول یا خدمتی را برای مصرفکنندگان فعی یا خریداران آینده بیان نماید.
تفاوت یک محصول با محصولاتشرکتهای دیگر را بروشنی نشان دهد . البته با رعایت محدودیت های قانونی مربوطه.
دارای جملاتی ساده، کوتاه، صریح، بدیع و مناسب باشد.
غالباً نکته دار باشد. البته در صورت لزوم نه اینکه همه شعارهای تبلیغاتی اینگونه باشند.
با شخصیتو  صاحب آن شعار تناسب محصولی داشته باشد.
احساس خوشایندی از یک نام تجاری یامحصول به مخاطب بدهد.
احساس «خوب بودن» را در مصرف کننده ایجاد کند.
احساس تمایل یا نیاز را در مصرف کننده برانگیزاند.
به سختی فراموش شود. شعار باید بطور ناخودآگاه در حافظه مخاطب حک گردد. به همین علت است که شعارها معمولاً باترفندهای به یادآورنده ای نظیر جرینگ(gingle)، ترانه، تصاویر متحرک، فیلم یا آگهی تلویزیونی همراه می گردند.
بطور معمول آگهی نویسان یا نویسندگان حرفه ای که درمیان آنان حتی نویسندگان متن های ادبی مثل رمان نویسان نیز یافت می شوند به خلقشعارهای تبلیغاتی می پردازند. از طرفی مجریان حرفه تبلیغات نیز ممکن است شعارها رابه عنوان وسیله مبارزه در عرصه کارزار رقابت تجاری با سایر رقبای خود بوجود آورند. ضمناً شعارهای تبلیغاتی می بایست در چارچوب محدودیت های اخلاقی و قانونی قرار داشته باشند
.
بررسی سطوح مختلف شعارهای تبلیغاتی:
شعار صورت گفتاری نشان تجاری(Logo) است و در تبلیغات چاپی معمولاً درست در زیر یا کنار نام یا نشان تجاری قرارمی گیرد. شعار مجموعه ای از ماهیت، تخصصی، مزیت، موقعیت ارزیابی و تعهد یک شرکت رانشان می دهد. شعار در تقویت هویت یک شرکت بسیار مؤثر است. شعار می تواند حتی نیرومندتر از نشان تجاری عمل کند. زیرا مردم براحتی می توانند شعار تبلیغاتی یک شرکت را به یادآورده یا حفظ نمایند درصورتیکه احتمالاً نمی توانند نشان تجاری آن شركت را ترسیم کنند. بهمین دلیل مهم است که شعار تبلیغاتی یک شرکت می بایست بروشنی آنچه را که «هست» بیان کند تا آنچه را که باید «بشود». اما اگر بتواند به هر دویآنها هم دست یابد مطلوبتر است.
به کاربردن شعار تبلیغات دارای دو هدف اصلی است اولاً موجب تداوم اجرای برنامه های تبلیغاتی در یک کمپین تبلیغاتی می شود و دیگراینکه استراتژی تبلیغات به شکل یک عبارت قابل باور، تکرار پذیر و به یادماندنی خلاصه می گردد. شعار تبلیغاتی می بایست همیشه و در همه جا بکار رود. زیرا شعارتبلیغاتی مثل سایه به نام شرکت وابسته است. لذا باید آنرا همه جا از جمله درکارتهای ویزیت، تبلیغات چاپی، بروشورها، تابلوها، نامه ها، کتابهای اطلاع رسانی ویا هرجایی که بتوان استفاده نمود.
ویژگی اصلی شعار تبلیغاتی همیشه کوتاه و نکته دار بودن آن است (مثل جملات قصار) و این ویژگی خود به تأثیرگذاری بیشتر و به یادماندن آن کمک می نماید.
در اینجا به بررسی سطوح مختلف شعارهای تبلیغاتی به زبان انگلیسی می پردازیم تا ببینیم شعارها چگونه ما را برای رسیدن به اهداف موردنظر یاری می نمایند:
سطح نوشتاری:
-1 استفاده از حروف بزرگ در ابتداهر کلمه شعار: در این گونه موارد شعار تبلیغاتی برای رسیدن به هدف تأکید مؤثرترعیناً همانند تیتر اصلی در مطبوعات عمل می کند. به همین دلیل در این گونه برای جلب توجه بیشتر مخاطب از حروف بزرگ و ابتدای کلمات شعار استفاده می شود.
برای مثال:
Heinz : Beanz Meanz Heinz
Toyota: I Love What You Do For Me
  -2استفاده کامل از حروف بزرگ در همه کلمات شعار : استفاده کامل از حروف بزرگ علاوه بردلایل گفته شده بالا با تأکید بیشتر روی هرکلمه از کلمات شعار موجب می شود که آنشعار تبلیغاتی کوتاه اما قاطع بنظر آید.
برای مثال:
New Week: THE WORLDS NEWMAGAZINE
Oracle: SOFTWARE POWERS THE INTERNET
سطح آوایی:
-1 استفاده از جملات آهنگین:
-2 جمله آهنگین همراه با نام تجاری: یکی ازبهترین روش ها آن است که نام تجاری در شعار تبلیغاتی آورده شود. شعار تبلیغاتی خوبشعاری است که نشاندهنده شخصیت نام تجاری خود باشد. در اینگونه موارد نام تجاریبرجسته گردیده و هدف از کاربرد شعار را برآورده می سازد. همچنین از این طریق میتوان با ذکر نام تجاری در جملاتی آهنگین هویت شرکت خود را از دیگران متمایزنمود.
برای مثال:
Quavers: The Flavour of a quaver is never known to waver
  -3بیان جملاتی با ذکر نام تجاری :
روش دیگر بیان یکسری کلمات و ذکرنام تجاری بدون استفاده مشخص از جملات آهنگین است. البته این روش چندان مؤثر نمیباشد. بخاطر اینکه نام تجاری برجسته نمی گردد. شعار تبلیغاتی ممکن است هویت نام تجاری خود را محو نموده و حتی می تواند نام محصول را نیز تغییر دهد.
برای مثال:
Gaguar: Grace Space Pace
  -4استفاده از همگونی آوایی در ابتدای کلمات:
همگونی آوایی در ابتدای کلمات شعار جملاتی با ضرباهنگ خوشایند ایجاد میکند. بطوریکه این جملات خودشعار گونه می گردند و مخاطبان به راحتی آنرا به یاد میآورند. از طرفی این همگونی آوایی می تواند تأثیر بسزایی در بهبود انتقال پیام مربوطه به مخاطب بگذارد.

[ چهارشنبه سوم آبان 1391 ] [ 11:56 ] [ حسین واحدی ]
5 نکته برای نوشتن یک شعار تبلیغاتی موفق



*م. صمديان

شعارها عبارت های به یاد ماندنی هستند که همراه لوگوی شرکت یا در تبلیغات استفاده می شوند.

ادعا می شود که ابزار موثری برای جلب توجه به یک یا چند جنبه از محصول یا برند می باشند.

اما شما چند وقت یک بار عبارتی مثل "در خدمت شما از سال 1340" یا بقیه شعارهای قوطی شده را در زیر یک لوگوی با طراحی زیبا می بینید؟

برندها

گام اول اینست که آیا به یک شعار نیاز دارید یا نه. اگر یک لوگو دارید پس تقریباً درگیر برند سازی محصول یا سازمان خود شده اید.

اگر این گام را برداشته اید پس باید یک شعار را در نظر بگیرید.

این بسته به تصویری دارد که می خواهید از خود نشان دهید. اگر می خواهید مشتری های سامانی بزرگتر را جذب کنید, برندسازی اهمیت بیشتری پیدا می کند.

آنها می خواهند ببینند که شما به اندازه ی خودشان در مورد محصولاتتان جدی هستید.

مدل تجاری شرکت شما سطح برند سازی را تعیین می کند. اگر می خواهید به مرحله بعد بروید, این نقطه ی شروع خوبی است.

 

1. از لوگو شروع کنید

اگر برند شما هنوز لوگو ندارد, اول باید از آن شروع کنید. یک شعار به همراه لوگو هویت برند را ترویج می کند.

شعار بدون برند واقعاً کار نمی کند مگر اینکه تنها رسانه ی تبلیغ شما رادیو باشد. لوگو مرغ است و شعار تخم مرغ.

به یاد داشته باشید که برندهای معروف شعارهایشان را همیشه تغییر می دهند. شما هم اگر احساس می کنید که لازم است می توانید همین کار را انجام دهید. هیچ شعاری روی سنگ حکاکی نشده است.

 

2. به این پروژه زمان لازم را بدهید

شما به یک ساعت برای تحقیق روی شرکتی که برای آن شعار می نویسید, یک تا دو ساعت طوفان فکری بعد از تحقیق اولیه و یک تا دو ساعت برای همفکری با مشتری و ویرایش نیاز دارید.

اگر برای نوشتن شعار قرارداد می بندید مطمئن شوید که کل زمان "تغییر دادن" را محدود می کنید و گرنه پروژه به یک خوره ی زمان بی پایان تبدیل می شود.

نوشتن یک شعار اصلاً ساده نیست حتی برای یک کهنه کار و حداقل یک روز کاری طول می کشد پس مبلغ مناسبی را پیشنهاد کنید. از طرف دیگر اگر یک شعارنویس را استخدام می کنید مطمئن شوید که ایده های شعارنویسی فوق العاده ای دارد تا شما از میان آنها انتخاب کنید. نمی توانید با یکبار پرداخت به برگشتن ادامه دهید و انتظار داشته باشید که این فرایند را تا بی نهایت برود.

 

3. آن را ساده نگه دارید.

یک لوگو فقط زمانی موثر است که مخاطبین شما بتوانند آن را به سرعت بفهمند.

فقط چند ثانیه فرصت دارید تا تحت تاثیر قرار بدهید. پس شعاری مثل "بهترین در چیزهای بویشی از سال 1949" قرار نیست نتیجه بدهد. ساده سازی چیزی است که باید آن را هدف بگیرید.

شعارها نباید طولانی تر از یک جمله باشند و باید از کلمات سنگینی مثل "بویشی" پرهیز کرد. البته بعضی از قانون ها ساخته شده اند که شکسته شوند؛ اگر کلمه ی پیچیده ای وجود داشت که معنای چند جمله را درخود جمع کرده بود, از آن استفاده کنید.

ولی به هر قیمتی باید به قانون "یک جمله" وفادار باشید.

یک شعار ساده: فقط انجامش بده (Just Do It) از Nike

یک شعار نه چندان ساده: فروشنده ی محصولات ارگانیک و طبیعی با بالاترین کیفیت (Selling the Highest Quality Organic & Natural Products) از Whole Foods

 

4. آن را بامزه کنید, اگر می توانید

اگر جایی می توانید شوخی را وارد شعار کنید, این کار را انجام دهید.

بهترین مثال شعار سایت Cracked.com است: "تنها سایت طنز و ویدئو آمریکا, از سال 1958".

این شعار چندین شوخی را در خود جمع کرده است مثل شوخی کردن با شعار معمول "از فلان سال" و ادعای تنها سایت طنز در آمریکا.

همچنین ادعا کرده است که تنها سایت ویدئو در آمریکاست و این واقعیت که هیچ سایتی نمی تواند از سال 1958 وجود داشته باشد. همه ی اینها فقط در نه کلمه.

هرچند آنها مجبورند یک شعار خنده دار داشته باشند ولی اگر مناسب است شما هم اقتباس کنید.

اگر نمی توانید بدون داغون کردن شعار آن را خنده دار کنید, به دنبال بهترین گزینه ی بعدی بروید.

 

5. راستگو بمانید و در مورد محصولتان دروغ نبافید

صداقت مهم است. آیا کسب و کار واقعاً می تواند به قولی که شعار شما می دهد عمل کند؟ اگر نه, در مورد شعار خود دوباره فکر کنید.

از شعارهایی که از زبان نامناسب استفاده می کنند دوری کنید. چیزی مثل "بهترین .. " یا "اولین در کاری که می کنیم" نه تنها استاندارد و خسته کننده است بلکه حتی اگر درست باشد به سختی اثبات می شود.

این یک خط باریک برای قدم زدن است چون از به طرف می خواهید ایده ی محصول باکیفیت را نشان دهید و از طرفی نمی خواهید حالت تحمیل کننده داشته باشید.

اگر این خیلی وحشتناک به نظر می رسد, فکر کنید دارید یک پیام برند می نویسید. محصول شما چه می گفت اگر می توانست حرف بزند؟

[ چهارشنبه سوم آبان 1391 ] [ 11:48 ] [ حسین واحدی ]


تبليغات برتر جهانی (2)
اهمیت تبلیغات در عصر مدرن با توجه به رشد تولید و در نتیجه رقابت در بازار افزایش یافته است. شکی نیست که زندگی ما بدون حضور تبلیغات باعث محرومیت از خیلی چیزهای ارزشمند می شود.

ادامه مطلب
[ چهارشنبه سوم آبان 1391 ] [ 11:28 ] [ حسین واحدی ]


تبليغات برتر جهانی (1)

اهمیت تبلیغات در عصر مدرن با توجه به رشد تولید و در نتیجه رقابت در بازار افزایش یافته است. شکی نیست که زندگی ما بدون حضور تبلیغات باعث محرومیت از خیلی چیزهای ارزشمند می شود.

تبلیغ سیتی: اهمیت تبلیغات در عصر مدرن با توجه به رشد تولید و در نتیجه رقابت در بازار افزایش یافته است. شکی نیست که زندگی ما بدون حضور تبلیغات باعث محرومیت از خیلی چیزهای ارزشمند می شود.

1-  تبلیغات اجتماعی
تبلیغات برتر جهانی (10)

تبلیغات برتر جهانی (10)


ادامه مطلب
[ چهارشنبه سوم آبان 1391 ] [ 11:22 ] [ حسین واحدی ]
رنگ ها بر احساسات ما تاثیر می گذارند، چه متوجه باشیم، چه نباشیم. برخی بیشتر برخی کمتر، اما همگی دارای خصوصیات مخصوص به خویش هستند که بر شیوه احساس و در نتیجه رفتار خریدار اثر می گذارند.

.....


اگر زبان رنگ ها را بدانیم می توانیم با استفاده مناسب و بجا از آنها در طراحی تبلیغات محصول خود، دکوراسیون فروشگاه، بسته بندی محصولات، طراحی وب سایت کمپانی، طراحی تابلو مغازه و بروشورها نهایت استفاده را از تاثیر روانی آنها بر رفتار مصرف کننده ببریم. همانطور که بالعکس اگر از آن غفلت کنیم، ناخواسته از آثار منفی کاربرد غلط آنها متضرر خواهیم شد.در هر صنعتی، استفاده از تعدادی از رنگ ها مرسوم تر بوده و پیام خاص همان صنعت را منتقل می کند.با اینکه نحوه اثرگذاری رنگ ها بر همه افراد یکسان نیست اما نمی توان قدرت رنگ ها را نادیده گرفت. این فقط خصوصیات رنگ ها نیست که ما را مسحور خود می کند بلکه احساسی است که در مقابل ترکیب رنگ ها به ما دست می دهد. بنابراین در انتخاب رنگ ها و چیدن آنها در کنار هم باید دقت فراوان کرد و فقط به صرف زیبایی از آن استفاده نکرد.تحقیقات نشان می دهد که یک مشتری در یک شانزدهم ثانیه به یک محصول نگاهی می اندازد و از کنار قفسه های فروشگاه می گذرد. پس اگر بتوانیم رنگی را بیابیم که در چشم بزند، او را وادار کرده ایم که با دقت بیشتری نگاه کند. چون چشم ما به طرف رنگ ها کشیده می شود. درک عمیق تر معنی رنگ ها به ما کمک می کند که ترکیبی مناسب از آنها را انتخاب کنیم.


در اینجا به عنوان مثال به مفهوم بعضی از رنگ ها اشاره می کنیم:

سبز: رنگ حسادت، خوشبختی و هماهنگی

آبی: رنگ آرامش، صلح و اطمینان سازی

قرمز: رنگ اقدام، خشم، عشق، انگیزه و بی حوصلگی

بنفش: رنگ اصالت، معنویت و خلاقیت

سفید: رنگ خالص، معصومیت و پاکی

مشکی: رنگ جدیت، راز و رمز، عزاداری، عاری از زندگی

زرد: رنگ شادی، بشاشیت، خشنودی


نارنجی: رنگ مثبت، احساس و گرما

سایه های مختلفی از این رنگ ها می توانند معانی متفاوتی را خلق کنند. کارشناسان معتقدند استفاده از ترکیب رنگ های ساده پیش از آنکه در کاربرد و درک زبان رنگ ها مهارت یابید، بهتر است.

[ سه شنبه دوم آبان 1391 ] [ 23:9 ] [ هاله محمدی ]

به نام خدا
آمیزه بازاریابی وتبلیغات
کمتر کسی را در حوزه بازاریابی می شناسید که عناصر آمیزه
بازاریابی را نداند وبا محصول، قیمت، توزیع وترویج که همان
4Ps ( PRODUCT,PRICE,PLACE,PROMOTION (است ، بیگانه باشد.
کمتر کسی را در حوزه ترویج و ارتباطات بازاریابی می شناسید
که عناصر آمیزه ترویج را نداند وبا عواملی نظیر تبلیغات،
فروش شخصی، عوامل ترویج فروش ) چاشنی ها وانگیزه سازها ( ،
روابط عمومی ) آوازه سازها( ، فروش مستقیم وفروش اینترنتی
بیگانه باشد.
کمتر کسی را در حوزه اقتصاد وتولید می شناسید که عوامل تولید
را نداند وبا نیروی انسانی،سرمایه،مواد اولیه وماشین که همان
4Ms معروف
( MAN, MONEY, MATERIAL,MACHINE ( هست بیگانه باشد.
کمتر کسی را در رشته مدیریت می شناسید که عوامل هفتگانه
مدیریت بنگاه های موفق را نداند وبا ارزش های مشترک،
استراتژی،ساختار،سیستم ، کارکنان، مهارتها وسبک مدیریت که
همان 7Ss
( SHARED VALUES,STRATEGY,STRUCTURE,SYSTEM, STAFF,SKILLS
,STYLE ( است بیگانه باشد.
کمتر آشپز ایرانی را می شناسید که عناصر لازم برای پخت غذاهای
گوناگون از جمله غذای قورمه سبزی را نداند وبا سبزی،گوشت،
لوبیا و لیموبیگانه باشد.
2
کمتر انسانی را می شناسید که الفبای زبان خود وبسیاری از
واژه ها را نداند.
کمتر کسی را می شناسید که عوامل موفقیت مدیریت عمر را نداند
بیگانه » عقل،عاطفه،عقیده،علم،عزم، عرضه وعمل « » ع« وبا هفت
باشد.
اما به راستی چرابا این همه آگاهی از عوامل وعناصر پدیده های
گوناگون، انسانها وسازمانها بیقرار وگرفتارند ونمی توانند به
آنچه می خواهند برسند و موفق شوند.
چرا از دارائی ،دانائی وتوانائی ها به درستی استفاده نمی
شود؟ مشکل اساسی کجاست و چگونه می توان بر آن غلبه کرد؟
اگرچه ممکن است پاسخ های گوناگونی به این پرسش ارائه شوند
«: اما ساده ترین وعملی ترین پاسخ در یک جمله خلاصه می شود
. » ناتوانی در آمیزه سازی و یکپارچگی
موفقیت بازاریابان در دانستن عناصر آمیزه بازاریابی نیست
عناصر بازاریابی است؛ » آمیزه « بلکه در هنر، مهارت وقابلیت
آمیزه ای که مشتری پسند ،بازار پذیر ورقابتی باشد.
ترویج وارتباطات بازاریابی موثر در آگاهی از عوامل ترویج
وارتباطات یکپارچه نیست بلکه در آمیزه ویکپارچگی آنهاست که
باعث آثار متنوع ومتعدد بر مخاطبان گوناگون می شود.
محصولات مطلوب در شناخت عوامل تولید بطور مجزا نیست بلکه در
چگونگی ترکیب وآمیزه عوامل تولید وچگونگی استفاده متناسب وهم
افزای آنهاست که تولیداتی برتر وموثرتر را بوجود می آورند.
موفقیت مدیران در توصیف وتعریف وحتی شناخت کامل عناصر
هفتگانه مدیریت موفق نیست که با کتاب و همایش وآموزش کسب
شوند؛بلکه در توانائی آنها برای پیوند، ارتباط منطقی وانسجام
3
آنها برای دستیابی به اهداف مشخص ومعین در اداره امور
گوناگون است. مدیر موفق کسی است که ضمن درک نقش وارزش هر یک
از این عوامل و عناصر کلیدی وارزنده، آمیزه ای مطلوب از آنها
برای اداره کردن پدیده های گوناگون پدید آورده ومورد استفاده
قرار دهد وسازمان را متحول سازد.
غذای دلچسب و خوشمزه ای که زبانزد دیگران می شود در دانستن
اقلام مورد نیاز برای پخت نیست، بلکه حاصل تجربه، علم،هنر
ومهارت، ظرافت، ابتکار وخلاقیت آشپزی است که می تواند با
آمیزه متناسب ومناسب ،دست پختی متمایز وممتاز فراهم کند
وهمگان رابه تحسین وادارد وخود را مشهور ومحبوب سازد.
عبارات،جملات،گفته ها ونوشته ها ، کتابها ودیوانها وآثار
ارزنده نوشتاری وگفتاری حاصل شناخت حروف الفباوواژه ها
نیستند؛ بلکه نتیجه آمیزش وترکیب هنرمندانه، آگاهانه،
خردمندانه وهوشمندانه حروف است که کلام را دلنشین ،جذاب
واثرگذار می سازد.
رضایت از زندگی وموفقیت در مدیریت عمر در توصیف،توضیح وتکرار
نیست بلکه در آمیزه ارزنده وبرازنده » آمیزه عمر « عناصر
آنهاست. انسان موفق کسی است که با ترکیب وتلفیق و پیوند به
جا، به موقع وبه اندازه از عوامل ذاتی واکتسابی خود بتواند
راه درست زندگی را بیابد وراه ومسیر انتخاب شده را با درستی
دنبال کند تا به آمال ،آرزوها ،اهداف وآرمانهایش دست یابد
وموفق وخوشبخت گردد.
بپذیریم که بسیاری از نارسائیهای مدیریتی ما در هر حوزه،
زمینه و پدیده از نداشتن وندانستن عوامل وعناصر نیست؛ بلکه
در نبود یا بی توجهی به نظم وانضباط ،توازن وتعادل، ترکیب
وتلفیق، پیوند وهمبستگی، هم افزائی وهم سازی، انسجام ووحدت و
هاست. » یکپارچگی وآمیزه «
4
یکی از نارسائیها وضعفهای بزرگ مدیریت تبلیغات در ایران، عدم
نگرشی جامع وسیستمی به پدیده تبلیغات وبویژه ناآگاهی یا
ناتوانی در خلق ارتباطات یکپارچه واستفاده بهینه وهم افزا
ومتوازن آمیزه ترویج است. برای رفع این نارسائی لازم است تا
شرکتهای تبلیغاتی از تخصص های گوناگون ودیدگاههای کارشناسی
مختلف در ایجاد برنامه های جامع تبلیغاتی استفاده کنند وبا
تکنیکها وابزارهای ارتباطات بازاریابی یکپارچه آشنا باشند.
آژانس های تبلیغاتی در ایران بطور مجزا دارای قابلیت ها،تخصص
ها ومهارتهای زیادی هستند اما بطور منسجم وهم افزا نتوانسته
اند آنها را در چارچوب نظام یکپارچه ارتباطات وترویج وتبلیغ
به کار گیرند. این نارسائی ناشی از نبود فضای رقابت واقعی در
گذشته، عدم حساسیت سفارش دهندگان تبلیغ، کمبود نیروهای حرفه
ای ومتخصص در حوزه تبلیغات بوده است.
هر اندازه بازار رقابتی تر می شود،ضرورت تفکر ونگرش سیستمی
وعلمی وگرایش به مدیریت یکپارچه وتبلیغات وآمیزه مناسب عوامل
ترویج وتبلیغ بیشتر خواهد شد.
امیدواریم صنعت تبلیغات کشور بتواند با درک شرایط بازار و
حساس شدن جامعه به کیفیت تبلیغات علاوه بر دانش وآگاهی از
عناصر لازم برای ارتباط موثر به ترکیب وآمیزه مطلوب عوامل نیز
توجه جدی نماید تا به آثار بهتر وبیشتری دست یابد.

[ سه شنبه دوم آبان 1391 ] [ 23:5 ] [ هاله محمدی ]
[ سه شنبه دوم آبان 1391 ] [ 15:15 ] [ مهرداد واحدنیا ]
          مطالب قدیمی‌تر >>

.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

این وبلاگ گروهی ابزار کمک آموزشی کاردانی تبليغات بازار یابی و کارشناسی حرفه ای روابط عمومی وافکار سنجی و کارشناسی حرفه ای تبلیغات تجاری استان آذربایجان غربی شهرستان ارومیه ایجاد شده که امید است بتوانیم با همكاري هم، دوره را به صورت عملي و كاربردي ادامه دهيم.
امکانات وب


سایت کلاک دات آی آر ساعت تهران و نقاط مختلف جهان

چت روم فارسی

زیارت عاشورا حدیث موضوعی

  • دانلود فیلم
  • قالب وبلاگ